3 simpele manieren om je bedrijf te laten groeien.
13 april 2023 door: Marjolein
Net als jij wil elke startende coach of VA groeien met haar bedrijf. Sterker nog, ook de meeste coaches en VA’s die al lang geen starter meer zijn willen doorgroeien met hun bedrijf.
Op welk punt je ook staat. Als jij wil groeien met je bedrijf, lees dan vooral even door. Want er zijn 3 dingen die je kunt doen:
- Zorgen voor meer klanten
- Meer verkopen aan je huidige klanten
- Je prijzen verhogen
Klinkt super makkelijk toch? Maar de praktijk is meestal een ander verhaal. Dus, om het concreter voor je te maken licht ik ze alle 3 hieronder wat uitgebreider toe.
Wist je trouwens dat ik dit blog heb geschreven met hulp van ChatGPT? Ik heb Jill, de naam die ik mijn ChatGPT robot heb gegeven ‘opgevoed’ door haar alles te leren over mijn doelgroep. En vervolgens heb ik haar gevraagd of ze me ideeën kon geven voor een mail die mijn doelgroep interessant zou kunnen vinden. Met dit idee ben ik verder gegaan en daar is dit blog uitgekomen.
ChatGPT is ontzettend opkomend en dit gaat de toekomst voor alle online ondernemers veranderen. Dat is het al aan het doen. En wil jij je kansen op succes vergroten, dan zal je mee moeten gaan in deze ontwikkeling.
Dit is ook dé reden waarom ChatGPT en alles dat je ermee kunt doen onderdeel is van CRUSH. Ik ga je precies leren hoe jij jouw eigen ‘Jill’ maakt en hoe ze je mega veel uren, energie en geld gaat besparen en jouw kansen op een mega succesvolbedrijf zal vergroten.
Op 1 mei start de pilotronde van CRUSH en je kunt alleen aan deze ronde meedoen voor de pilotprijs van €799 ex BTW. Er zijn nog maar 4 plekken vrij in deze pilot.
< klik hier om alles over CRUSH te lezen > of als je jouw plek gelijk veilig wil stellen klik je hier.
Oke, terug naar de 3 manieren om jouw bedrijf te laten groeien.
1. Zorgen voor meer klanten.
Ik geef toe, een open deur. En tegelijkertijd de grootste uitdaging voor de meeste startende ondernemers. Want, hoe zorg je nou voor meer klanten?!
Het korte antwoord is door veel meer zichtbaar te zijn bij jouw doelgroep en met zoveel mogelijk mensen te praten. Dat betekent dat je moet leren pitchen, zodat je een KEI van een eerste indruk kunt maken. Want, ik hoor vaak dat starters graag klanten willen krijgen door mond-op-mond reclame, maar als jij niet kunt pitchen als een pro, dan gaat dit niet voor je werken. Want, wat moet een ander over jou vertellen? Hoe kunnen ze jou promoten als je het zelf niet kan?
Pitchen is een ‘ondernemers-skill’ die je simpelweg te leren hebt. (Dit leer je overigens ook in CRUSH)
Dus, zorg voor een keigoede pitch.
2. Meer verkopen aan je huidige klanten.
Dit heeft alles te maken van het kennen van je doelgroep en jouw productaanbod aanpassen op je doelgroep. In jouw aanbod neem je jouw doelgroep mee in hun ‘klantreis’. Zo kun je ze in elke fase geven wat ze nodig hebben om verder te groeien. En geef je ze in het vervolgaanbod dat ze hiervoor nodig hebben. Dit wordt ook wel een aanbodladder genoemd. (Moet ik nog zeggen dat je dit uiteraard ook leert in CRUSH? 😉)
Te doen: Check jouw aanbod. Is hij logisch opvolgend? En geef je jouw klanten en vervolgstap, zodat het logisch is om jullie samenwerking te verlengen?
Hierbij staat natuurlijk bovenaan dat je daadwerkelijk goed werk levert, en je klanten blij met je zijn. Maar ik ga er vanuit dat ik je dat niet hoef uit te leggen 😉
3. Je prijzen verhogen.
De meest simpele manier van allemaal. Jij bepaalt namelijk zelf je prijzen. En je mag je prijzen verhogen, verlagen, verdubbelen of wat mij betreft vertienvoudigen op het moment dat het voor jou goed voelt. Er is niemand die zegt dat dit alleen op 1 januari mag en er is ook niemand die zegt dat je alleen een inflatiecorrectie mag toepassen. Hoewel dat alleen al een flinke verhoging is tegenwoordig, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Ik heb zelf bepaald dat de prijs van CRUSH € 1500 wordt. En ik heb ook zelf bepaald dat ik de pilotronde € 799 maak. Mijn bedrijf, mijn aanbod, mijn prijzen. De enige richtlijn die ik aanhoudt en die ik mijn klanten leer is dat je de prijs moet kunnen dragen. Is dat op dit moment (nog) niet het geval, verlaag je prijs dan gewoon. Als je meer ervaring opdoet neemt je zelfvertrouwen toe en kun je je prijzen stap voor stap weer verhogen.
Te doen: Check je prijzen. Voelen ze goed voor je? Zo nee, tijd voor actie!
In CRUSH leer je precies hoe je jouw bedrijf opbouwt en laat groeien op alle 3 de gebieden. En dat niet alleen, want je leert ook alles over ChatGPT, marketing, verkopen en eigenlijk alles dat je moet weten voor het opbouwen én laten groeien van jouw bedrijf.
Het leuke is dat je voor de pilotronde toegang houdt tot de hele academy en alle uitbreidingen die daar ooit in zullen komen. Ik weet niet of dat bij de volgende rondes standaard in de prijs zal zitten, maar voor deze ronde wel.
Ik kan je nog veel meer redenen geven waarom je absoluut mee wil doen met CRUSH, maar dan wordt dit artikel 4 kantjes en dat is ook niet helemaal de bedoeling. Klik hier en je leest er alles over.
Ik hoop dat je erbij bent vanaf mei!
Laat een reactie achter