Hoe ingewikkeld maak je het?

Hoe ingewikkeld maak je het?

14 maart 2022 door: Marjolein

Veel transformatie ondernemers denken veel te veel vanuit hun doelgroep. Ze vragen zich af wat ze kunnen doen, geven, toevoegen om aan ieders wens te kunnen voldoen. Op deze manier ontstaan er minimaal 4 diensten in 3 varianten, variƫrend in lengte.

Als ik de ondernemers die ik coach vraag naar hun huidige aanbod gebeurt het dan ook meer dan eens dat ze hun eigen aanbod moeten opzoeken omdat het zo ingewikkeld is geworden dat ze zelf door de bomen het bos niet meer zien.
Als dit voor jou al lastig is, hoe denk je dat het voor je doelgroep is?

Je maakt het ze veel te lastig.

En het gevolg is dat ze niet voor jou kiezen, maar voor je collega, die het ze veel eenvoudiger maakt. En die bovendien zelf weet wat ze aanbiedt. Moet je het zelf opzoeken als ik je er nu naar vraag of wanneer je een salesgesprek hebt, dan kom je onbewust onzeker over. En niemand wil bij zijn of haar eigen transformatie geholpen worden door iemand die onzekerheid uitstraalt.
Deze onzekerheid kun je niet verbloemen. Het is energie en die valt niet te faken.

De oplossing?
Maak het simpeler. Voor jezelf en hiermee voor je potentiele klant.
Wat heeft jouw doelgroep nodig om de transformatie die ze willen door te kunnen maken? En geef ze dit. Maak het voor hen onweerstaanbaar.

Door focus aan te brengen in jouw aanbod wordt jij de expert in jouw vakgebied of binnen jouw niche. In dit kader komen er deze week een paar hele mooie podcast afleveringen online. Via Insta stories houd ik je op de hoogte.

Bekijk deze week jouw aanbod eens. Hoe zou je deze kunnen versimpelen?


Laat een reactie achter