Geen idee waar je content over moet maken? Doe dit!

Geen idee waar je content over moet maken? Doe dit!

19 september 2021 door: Marjolein

Je gaat achter je laptop zitten. Kopje thee en flesje water naast je. Word opgestart en je bent er helemaal klaar voor! Je gaat content maken.

1 minuut gaat voorbij…. 2 minuten… En nog steeds zit je naar een leeg scherm en een knipperende cursor te kijken.

Je zou in voren content gaan maken, want je hebt gehoord en gelezen dat dit verstandig is en je een hoop tijd bespaart. Maar voor alsnog denk je ‘Hoezo, bespaart het me tijd als ik voor me uit zit te staren en zonder een idee waar ik over moet gaan schrijven?’

In voren content maken bespaart je inderdaad tijd, want je hoeft je focus maar 1x op je content te leggen. En als je jouw focus eenmaal te pakken hebt schrijf je snel een heel eind weg. Vergelijk het met die keren dat je een sinterklaasgedicht maakte: Van te voren heb je geen idee, maar als je eenmaal een paar zinnen op papier hebt, heb je maar zo een heel A4-tje vol geschreven met de leukste en grappigste anekdotes.

Je focus is ook niet het probleem. Wat wel het probleem is, is dat je je ideale klant niet goed genoeg kent.
Ken je jouw ideale klant door en door, dan hoef je hier alleen maar op in te tunen en je weet precies wat er in zijn of haar hoofd omgaat. En dan weet je ook waar jij content over moet gaan maken. Dat wat jouw ideale klant nu moet horen, zien, luisteren of lezen.

Stel jezelf de vraag met welke pijn en welke gedachten jouw ideale klant ’s ochtends wakker wordt. Hij/zij kleed zich aan. Wat gaat er door zijn of haar hoofd. Wat zegt hij of zij tegen zichzelf? En precies daarover ga jij schrijven.

En kom je er nu achter dat je helemaal niet weet waar jouw ideale klant aan denkt? Vraag het hem of haar dan. Dat is de enige manier om daar achter te komen.

Ik ben heel benieuwd wie jouw ideale klant is. Wil je het hieronder met me delen?


Laat een reactie achter