
Bouw jij jouw droomhuis of een kaartenhuis?
6 januari 2020 door: Marjolein
Stel je voor dat jij jouw droomhuis aan het bouwen bent. Je kunt al voor je zien hoe je door het huis loopt van kamer naar kamer. Hoe je ’s ochtends wakker wordt en uit het raam kijkt en je ziet het uitzicht dat je het allerliefst zou zien. Bos, zee, een meer, wat het ook is. Elke kamer is precies zoals in jouw mooiste dromen en je bent zo gelukkig en dankbaar dat jij hier mag wonen.
Maar na een aantal maanden valt je in eens een scheur op die in een van de muren zit. En even later nog een. En he, is dat nou een scheur in jouw mooie gietvloer met vloerverwarming?! Wat gebeurt er allemaal?
Je laat er een expert naar kijken en hij vertelt je dat een ding vergeten bent bij het bouwen van jouw droomhuis. Je hebt de mooiste plaatjes, plannen en tekeningen gemaakt, maar aan een ding heb je niet gedacht. Want wat is er nodig om jouw droomhuis jaren en jaren stevig te laten staan en deze op termijn misschien wel te kunnen verbouwen of uitbouwen? Een super stevige fundering. Zonder een stevige fundering zal het droomhuis waar jij met zoveel zorg en liefde aan gewerkt hebt als een kaartenhuis instorten.
En zo werkt het ook met jouw bedrijf. Jouw bedrijf heeft ook een hele stevige fundering nodig om te kunnen groeien en ontwikkelen. En de fundering van jouw bedrijf, dat bent jij!
Dat betekent dat jij jezelf en jouw bedrijf niet alleen door en door moet kennen, maar dat betekent ook dat je precies weet wat de kwetsbare punten zijn en dat je weet hoe je deze kunt aanpakken.
Dat betekent dat jij jezelf en jouw bedrijf stevig en zelfverzekerd kunt neerzetten.
Maar dat betekent vooral dat je een droom en een doel hebt. Zodat je weet waar je naar toe wil en je er voor kunt zorgen dat jouw fundering geschikt is om deze droom of dit doel te kunnen realiseren. Je kunt namelijk geen vrijstaand droomhuis met drie verdiepingen en een zwembad plaatsen op de fundering die geschikt is voor een stacaravan.
Als het dus jouw droom of doel is om te groeien met jouw bedrijf, dan is het noodzakelijk dat niet alleen jouw bedrijf, maar vooral jij als persoon hier klaar voor bent. Dat jij kunt stappen in jouw toekomstige jij. De beste en meest succesvolle versie van jou. Zij is namelijk de persoon die klaar is voor deze groei. Zij heeft de gewoontes, mindset en leefstijl die passen bij het succes waar jij van droomt.
Wanneer het succes je in eens overkomt en jij hier niet klaar voor bent omdat jouw fundering nog het meest geschikt is voor een stacaravan, zul je merken dat het succes slechts tijdelijk is en net ze snel verdwijnt als dat het gekomen is. Maar het werkt ook andersom. Als jij er voor zorgt dat jij als persoon klaar bent voor het succes waarvan je droomt en jij er dus voor zorgt dat je een fundering legt die geschikt is voor jouw droomhuis, dan zul je zien dat het succes niet alleen veel makkelijker en geleidelijker komt, maar het zal ook blijvend zijn. Het past simpelweg bij de fundering die jij gelegd hebt. Jouw succes en de groei van jouw bedrijf zal altijd naadloos aansluiten bij de fundering die hier het beste bij past.
Kort gezegd: Droom jij van groei in jouw bedrijf? Meer klanten, meer omzet, meer vrijheid en minder stress? Zorg er dan voor dat je bij de basis begint. En dat is de fundering. Als de fundering klopt zal de groei (bijna) vanzelf gaan. En de fundering van jouw bedrijf, dat ben jij. Hiermee is jouw persoonlijke groei onmisbaar voor de groei en ontwikkeling van jouw bedrijf.
Op 23 januari geef ik een online training waarin we aan de slag gaan met een stevige fundering. Zorg dat je er bij bent, zodat jij van 2020 jouw beste en meest succesvolle jaar ooit kunt maken!
Ik zou het fantastisch vinden als dit artikel waardevol voor je was. Deel hem op social media en deel hem met iemand die hem goed kan gebruiken. Tag mij in je bericht en laat me weten wat je er van vond. Door het artikel te delen inspireer jij anderen, maar ik vind het ook heel leuk om te zien wie mijn blog leest.
Dank je wel voor de tijd die je hebt genomen om het artikel te lezen en tot de volgende keer!
Laat een reactie achter